12 Mart 2015 Perşembe

UZUN SÜRELİ TEST: LG G2

Ben forumlarda telefon araştırırken zati yaygara yapılan özelliklerin uzun uzun yazılmasına gıcık olurdum, o yüzden burada kimsenin değinmediği yada az bilinen sorun ve özelliklere değinerek uzun süreli kullanım raporu sunacağım..


DIŞ MATERYAL: Uzun süre kullanımda -eğer kılıfsız ise- arka kapakta çizik ve (beyazsa) sararma kaçınılmaz mutlaka kılıfla koruyun. Plastiği çok dandik ve kamera camı kesinlikle iz tutuyor.

DONANIM: Kamerada uzun süre kullanım sonucunda bence bi kalite düşmesi oluyor. Kalite gece
çekimlerinde  1.3 MP seviyesine düşüyor, flaşlı çekim idare eder ama bence yeterli değil. Bir de videoda odaklanma kesinlikle problemli , odaklanmayı elle de ayarlayamadığın için telefonun odaklanmasını beklemek zorunda kalıyorsun ki buda bazen  epey zaman alıyor. RAM ve hafıza (16gb) benim gibi bir oyunu yüklerken diğerini kaldıran ve dinlemediği müzikleri kaldırıp izlediği filmleri silen biri için 1 sene boyunca hiç problem olmadı ortalama boş RAM kullanımı %57, ilk aldığınızda size kalan hafıza ise 10,56 GB civarı.. Şimdi 32GB'da fiyat olarak baya indi, onu da tercih edebilirsiniz. Wifi'de şöyle bir sorun var mesela hızlıca konum değiştirip modemden uzaklaştığınızda wifi ağını görmesine rağmen bağlantı yapamıyor, sayfalar falan açılmıyor. Wifi kapatıp açınca problem çözülüyor, bu yazılımsal mı donanımsal mı çözemediğim için buraya yazdım belki sadece benim telefon serisine hatta sadece benim telefonuma özel bir durumdur. Beraberinde verilen kulaklık asimetrik olmadığı için sevmedim.yaka klipsi de olmadığı için yürürken müzik dinlemek zor oluyor.Ses ve açama-kapama tuşunun arkaya alınmış olması kullanım açısından gerçekten kolaylık sağlıyormuş, kullandıkça alışıyorsun. Telefonun kötü özelliği Knock On özelliği alışkanlık
yapıyor, bildiğin eski model 3 satır ekranlı telefon ekranına bile pıt pıt dokunup tuş kilidi açmaya kalkıyorsun. bu özellik gerçekten iyi düşünülmüş. Arkadaş burada bir parantez açayım; Telefonun  kutusunu alıp kasaya gittiğin an çok önemli, paketin içinden cihazı açıp eline verdiklerinde sana kazık fiyata kılıfı iteleyebiliyorlar, öyle bir an ki ne verseler alacaksın. Kendini tut, idare eder ucuz bir kılıf al. Benim önüme 75TL'lik kılıfı koydular hemen.. Neyseki çok kapılmamıştım 10TL'lik aldım hala kullanıyorum.. Mesele düşürmemekte, gerisi her türlü risk...


YAZILIM: Ben aldığımda (paralel ithalat) 4.2.2 yazılım kuruluydu ama alır almaz hiç kullanamadan 4.4.2 sürümüne güncelledim. Bu yüzden eski sürüme göre kıyaslama yapamam ama bu sürümde bazı hatalar var. Mesela cep telefonunda çok içerikli bir web sayfasına girmeye kalktığınızda resmen kasılıyor hatta telefon ısınmaya başlıyor, ekranda ciddi takılmalar oluyor (öyle ki ana ekrana bile geç dönüyor)  aynı şeyi mobil veri izleme ekranında da yaşıyorum. Tuhaf bir şey bu kasılmalar telefonu yatay ekrana alınca azalıyor yada görülmüyor bu nedenle yazılımsal  olduğunu düşünüyorum. Telefonda ön yüklü gelen (tahminimce Tayvan'a
özgü) programlardan hiçbirini kullanmadım. Qremote kumanda uygulaması güzel ama paralel ithalat telefonlarda malesef ülkemize özgü markaların hiçbiri yok. Samsung, Sony vs. büyük markalar var ama bi Sunny, bi Yu-ma-tu falan maalesef (TR versiyonlarında var ama)...Voice Mate uygulaması çok kısıtlı, anca hava durumuna falan cevap veriyor, oda ingilizce... Telefon arama falan da yapıyor ama Türkçe isimleri falan algılamıyor.. Quick Memo en verimli uygulamalardan biri harita, resim vs üzerine hemen not alıp paylaşabiliyorsunuz (ister defterinde uygulamasında sakla ister resim olarak kaydet).. Kendi içinde yerleşik arama engelleme, SMS spam özellikleri var ki çok işe yarıyor, Müzik programı idare eder.. Q slide diye bi özelliği var, reklamında iki saat gösteriyorlardı falan hiç bi işe yaramaz. Zaten millet örümcek adama dönmüş bir uygulamadan diğerine geçe geçe üç parmakla sola sürüklemek için kendini mi yoracak.  Çoluğu çocuğu, oyun canavarı yeğeni olanlar için Misafir Modu 'var, senin seçtiğin uygulamalardan başka birşey çalıştıramıyor telefonda bu harika birşey... Yeğene verdim kurcaladı baktı birşey çıkmıyor verdi geri telefonu


GENEL DEĞERLENDİRME: Yakın zamanda G3 kullanma şansım da oldu, bana kalırsa pek bi fark yok. Yükseltmeye değmez şimdilik. Ancak LG'nin bu seriye bağlama işi hoş değil. Yakında telefonları ciklet ambalajında haftalık çıkaracak sanırım.Adama sorarlar ne destek verdin diğerlerine de bunu çıkarıyorsun diye. Bu telefonu sadece şarjı için tercih ettim, sağ olsun beni yarı yolda bırakmadı o konuda ama aklımda sırf adam akıllı güncellemeler için Nexus 5 almak vardı, sonradan şarj konusunda pek iyi olmadığını öğrendiğimde
almadığıma sevindim. Benim genel yorumum; eğer telefon yazılımı adam gibi olsun diyorsan Nexus serisine bi bak hem onda firma uygulamaları da yok (bu konuda Samsung hakikaten tiksindiriyor insanı) yok şarj diyorsan hala gideri var bu telefonun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder