11 Mart 2015 Çarşamba

Forumlarda Yankı Var!

Bilgisayar ehliyeti format atmakla alınır. Bir adam ki bilgisayarına başarıyla format atıp yeni işletim sistemini sağ salim kurduğunda ve bilgisayar ertesi günün şafağını hatasız gördüğünde çayını içip forumlarda yardım isteyenlere ustalık yapabilirsin.


"ACİLL: KLAVYENİN Q'MU YOKSA F'Mİ OLDUĞUNU NASIL ANLIYORUZ?"


Bi ara forum dünyası ne patladı arkadaş, basit ve ücretsiz şablonlar sayesinde binlerce forum oluşturulmuş ve bu forumlara yönetici moderatör olmak isteyen yine binlerce genç yetişmişti. Tabi kullanıcı kalitesi ve kullanışlılığı baz alan bir kaçı bunların arasından sıyrıldı günümüze kadar geldi. Diğerleri kullanıcı sayısını arttırmak için "Üye olmadan içeriği görmeme" uygulamasını başlattılar ki bence çok gereksiz bir kasıntıydı. Bununla da yetinmeyip forumda buldukları her yere abuk subuk bannerları, daha açar açmaz patır patır açılan pop-upları dayadılar.. Hani bize bu zulmü yaptılar da umarım buna değmiştir,şuan villalarında oturup Macbooklarından internete giriyorlardır... Daha profesyonel olanlar reklama şuna buna kasmak yerine kaliteli, bilgili veyardım sever kitleyi ellerinde tutmayı başardılar. Sonuçta insanlar da bu forumları seçti ve bugünlere taşıdılar.

Bu forumlarda eskiden soruyu sorduğunda 5 farklı kullanıcıdan anında 10 farklı çözüm yolu cevabı alırdın. Millet cevaplayacak soru arardı resmen, herkes bildiği ölçüde çözüme katkı sağlar hiç yapamasa kendisinde gördüklerini söyleyip kıyaslama yapmana imkan sunardı. Acayip komik sorularda bile soru soranı ti'ye alanlara "Dalga geçmeyin, siz ananızın karnında mı öğrendiniz" diyen abiler vardı. Vardı diyorum çünkü şimdi en baba forumlarda bile iş bitmiş. Geçenlerde sorduğum ve basit bir sorun olduğunu sonradan kendi çabamla öğrendiğim  bir konuda 1 ay boyunca kimse tek kelime yazmadı! Israrla her gün tepeye taşımama rağmen, soruya bakan kişi sayısı 100'ü geçmesine rağmen tek cevap gelmedi! Üşenmedim bulduğum çözümü de yazdım, bari millet benden sonra açıp baksın da mağdur olmasın diye.. Açın bakın konularda geyik yapan sayısı çözüm üreten sayısını ona katlamış durumda, bu hayli üzücü bir durum. Beklerken şurada iki soruya bakayım belki bildiğim bişey çıkar demiyor arkadaş. Forumlara kalite katan o güzel abiler, o güzel rumuzlarını alıp gittiler..

MARKA FANATİZMİ: YA ÖV YA GİT!


Forumlardan bilgi ve tecrübe gidince yerine ne geldi? Kendi tercih ettiği marka hatta modelin olumsuz tek özelliğini duymaya tahammül edemeyen öfkeli ve tavizsiz bir kullanıcı kitlesi var:

A: Samsung'un bu modelinde ölü piksel varmış, bir kaç kişi yazmış böyle birşey doğru mu?
B: Çok iyi deneme LG ajanı! Sen önce git kendi telefonlarının sallama güncellemelerine çare bul. Samsung dururken kimse sizin telefonlara bakmaz!
A:Sevim koş! LG'de işe başladım...

Telefon, bilgisayar, otomobil.... Arkadaş bu ne fanatizm? Kimse sorunları konuşmuyor,herkes kendi markasının başlığında birbirlerini gazlayarak yaşayıp gidiyor. Arada benim gibi eski sistemle düşünüp sorun yazan adam çıkınca paketleyip, etiketleyip uygun bir tarafa atıyorlar. Bu kafa yapısı da forumları "Çözüm Merkezi" olmaktan çıkarıp "Korukca Köyü Dayanışma Derneği"  haline sokuyor. Forum yöneticileri de olayı üye sayısı bazında değerlendirdikleri için belirgin bir üye değişimi yoksa sorunun farkına varıp çözüm üretmiyorlar. Bu nedenle eskiden çok sık takip ettiğim bir kaç forumu artık açıp bakmıyorum bile,çünkü bakacak hiçbir şey yok... Elbette forumlar sabotaj alanı olarak kullanılmasın, milleti yanlış yönlendirmesin. Ama yukardaki diyalogda B kişisi "Ben öyle bir problem görmedim, duymadım başka gören varsa paylaşsın" der karizmasından da kırıntı kaybetmez. Zaten sabotaj yapmaya gelen adamla işin ustası adam zaman içinde belli olur, kimsede kolay kolay kanmaz.

Futbol takımından sızıp hayattaki tüm tercihlere yayılan fanatizm en çok da bu fanatizme kapılana zarar veriyor. Yapmayın birader, bırak marka savunsun kendini..İyi maaş artı ssk ile çalıştırdıkları halkla ilişkiler personeli, sosyal medya uzmanları ve kolay ulaşılabilen web siteleri var. Bakkaldan aldığın peynire bakış açınla aynı olsun: "İsmet abi geçen verdiğin peynir kireç gibiydi, yemedik çöpe attık.." dediğinde sana "Valla o teneke öyle çıktı Salim, ben de anlamadım ama bu seferki iyi bi bak tadına" samimiyetiyle ve ciddiyetiyle yaklaşsınlar.

Forumlar gelişen teknolojide firmalara ulaşmanın çok uzak olduğu dönemlerden kalma bir yardımlaşma cemiyetidir. Onu korumak, geliştirmek ve dinamik tutmak hepimizin görevi. Bu konuda hassasiyet gösteren tüm isimsiz emektarlara selam yolluyor ve onlar adına haykırıyorum: EMEĞE SAYGI!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder