EN SON KAÇA OLUR?
Media Markt,Teknosa, Saturn, Gold, Bimek, Darty... piyasaya hakim olan bir yığın teknoloji mağazası var ama bu mağazaların vizyon/misyon tablosu uygulamada biraz çuvallıyor. Artık internet sayesinde sayfalarca yorum, site ve kaynaktan bilgi edinip mağazaya giden biri burada ürünü inceleyip son tahlilde bir kaç soru yöneltiyor:

-Bu ürünün belli serisinde ekranda ölü piksel çıkıyormuş, geliyor mu böyle şikayetler?
-Yok öyle bişey, yok yav yok.. Ben yıllardır burdayım görmedim, uydurma onlar... Ben bizzat kardeşime
aldım bu telefonu yea! Okuyom ben yea!
"Al bunu lan işte, uzatma sanki astronot p...k " tarzı bu yaklaşımı aşan pek satış temsilcisiyle tanışmadım. Bunun nedeni ne?
Aşırı sirkülasyon: Esnek çalışma saatlerine uyum sağlayamayan personel umudunu başka firma veya alanlarda deniyor. Firma her elemana her yeni gelen ürünle ilgili yeterli bilgi veremediği için personel olayı klasik satış ilkesi üzerinden yürütüyor.
Yetersiz İK: Personel seçimi firmanın ciddiyetini ortaya koyar. Sağlam bir İK yapılanması olmayan firmalarda değerlendirme kısıtlı özellikler üzerinden yapıldığı için yukarıda bahsettiğim işe uyum sağlayamayacak personel işe alınır ve firmaya zaman kaybettirir.

AMA SATIŞLAR ÖYLE DEMİYOR HACI?
Peki ama neden hala bu mağazalar dolup taşıyor yada her AVM'de karşımıza çıkıyor? Kazanıyorlar demek ki! Tabi kazanıyorlar ama kaliteli oldukları için değil iyi reklam ve geniş ürün yelpazesi ile müşterileri etkilemenin bol dokuzlu (9.99TL Patron çıldırdı!) yöntemlerine sahipler. Aynı kulvarda yer alan hepsiburada.com ise onlardan daha fazla satış yapabiliyor ise demek ki mağaza ve satış danışmanı çok da etkili değil bu noktada. Aradaki fark şu; Sadece internette hizmet veren hepsiburada.com tarzı siteler güvenilir ürünü alıcıya sunarken Kayseri'de zarar eden mağazasının masrafını (personel, kira, elektrik vs..) veya satışa çıkmadan kırılan/bozulan ürünlerin fiyatlarını da yansıtmadığı için bir çok üründe daha uygun fiyat sunuyor. Çoğu mağaza

BİR RÜYAM VAR DOSTLARIM!
Ürünlerin fabrika çıkış fiyatları belli, vergiler belli, emek belli.. Buna rağmen bir toplu iğneyi 100000TL'ye satabiliyorsun.. Bence ürünlere bir tavan fiyat aralığı bizzat ya firmalar tarafından ya da ülkeler tarafından getirilmeli. Aynı ülkede üretilmiş aynı ürünü ülkemizde aynı şehirde karşılıklı iki mağazada aralarında 200TL farkla satılırken görmek insanı düşündürüyor. Teknoloji gelişip maliyet fiyatlarını düşürürken arada birilerinin karlarını arttırıp fiyatı hep aynı seviyede tutması firmaya da alıcıya da yaramıyor. Bu konuda atılacak somut bir adım emsal olur ve tüketici lehine bir şeyler değiştirir kanısındayım.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder